30 januari 2012

The bigger picture

En måndag i skolarbetets tecken. Jag har lämnat in det tredje och sista bokreferatet till senaste ungdomsvetenskaps kursen. Jag har klarat första sociologi-deadlinen som var idag. Plus att jag har varit på en socialpolitiks föreläsning. Allt detta har tagit största delen av min dag. 

I övrigt har jag umgåtts lite med mina kämppisar, fått ett skrivar-uppdrag med eventuell fortsättning. Berättar mer senare. Därtill har jag funderat väldigt mycket kring denna video nedan. Ska försöka få tag i hela filmen och se den någon dag. 

Detta är absolut värt att fundera över. Gör vi det vi gör för rätt orsak? Har vi hjärtat på rätt ställe i det vi gör? Gud, visa oss vägen. Led oss efter din vilja.

Food for thought. 



I can't stand your religious meetings.
I'm fed up with your conferences and conventions. 
I want nothing to do with your religion projects, your pretentious slogans and goals.
I'm sick of your fundraising schemes, your public relations and image making.
I've had all I can take of your noisy ego-music.
When was the last time you sang to me?
Do you know what I want?
I want justice, oceans of it. 
I want fairness, rivers of it.
That's what I want. That's all I want
(Amos 5:21-24, The message)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar