10 januari 2012

The dilemma of too little and too much time

Jag har smått börjat inse att min lugna januari-månad inte kommer att bli fullt så lugn. Jag har en inlärningsdagbok som jag ska skriva 2-3 sidor i efter varje föreläsning. Jag har tre kursböcker jag ska skriva bokreferat på och jag har tre veckor på mig - varje vecka ska en vara in. Så en bok/vecka. Inte för att det är så överdrivet mycket det heller, men mer än jag är van med och trodde från början. 

Men sen! I februari blir det lugn och ro på riktigt utan närvaroplikt fram till början/mitten av mars. Ledig! Fast eventuellt sätter jag in någon nätkurs bara för att ha något att göra så jag inte blir galen av all ledighet.   Så idag för att slå hål på min lediga dag har jag städat, tvättat, skrivit kursdagbok, skrivit modul 2 inom leaders-one-to-one, varit på inpuls-träff med en gammal klasskamrat och chillat med mina kämppisar. 

Jag menar, om jag fortsätter i den takt jag hade i höstas med min ledighet och att inte göra något så kommer jag gå och bli galen under våren. Det känns så. Någon som har ett jobb att erbjuda kanske? Eller så kanske jag kan satsa fullskaligt på min novellsamling. Jag ska åtminstone satsa fullt på vårens konferens - EC'12!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar