5 februari 2012

Stamped by prejudice

Dessa ljuvliga söndagar. Vädret har äntligen börjat ge med sig lite och det är inte längre lika kallt - däremot har det börjat snöa igen och en hel del dessutom. 

Jag har spenderat dagen med lite teknik-krångel i Sion och sedan ett väldigt bra möte. Senare blev det dags att rösta och hålla ett litet öga på valresultatet. Utöver det har jag tagit det väldigt lugnt, sett lite NCIS och läst lite medan snön fortsätter att falla utanför fönstret.

Upplevelsen av dagen fick sig en liten törn mot slutet när frustrationen över förutfattade meningar bubblade upp efter en konversation. Man blir så trött på att bara för att man är t.ex. kristen så stämplas man direkt som en viss sorts människa och en del tar då avstånd till en. Alla är inte sådana, men man råkar snubbla över en och annan nu som då och man blir lika frustrerad varje gång. 

Jag önskar att folk skulle vilja lära känna mig för den jag är, inte tro att de känner mig bara för att jag råkar gå på ett möte varje söndag eller att jag engagerar mig i min församling. Vem är jag för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar