30 april 2012

Vappen

Drog idag på mig halaren och grävde fram studentmössan och drog ut till topelius-statyn här nära oss för att vara med vid möss-påläggningen idag. Massor av studeranden med olika färgs halare och förstås mycket annat folk också. 


 

Innan dess hände det inte så mycket; ett fint samtal från åbo, lite handlande och lite skrivande på novellen. Efter att Topelius fick sin mössa och vi satt på oss våra vita mössor åkte jag ytterligare några till Gerby på grillfest. För en del årets första, men jag har redan haft min första - delad på två dagar till och med!



Det blev en riktigt fin kväll men till sist blev jag för trött för att orka mer. Tog ändå ett varv genom hoviska med några vänner innan jag återvände till lägenheten. En liten konversation med finaste Emilia i Karis hann jag också med innan ögonlockarna blev alldeles för tunga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar