10 maj 2012

The calendar isn't empty anymore

Somnade för en gångs skull direkt jag lade huvudet på kudden efter lite på en veckas sömnsvårigheter. Hade igår sett på lite hockey, varit till smedsby för att farsan skulle fixa olje-läckan på bilen, middags-dejt med finaste Sannah innan vi åkte på barnlägerplanering. 

Kvällen spenderades efteråt med två turer längs Vasas gator med två olika sällskap. Det tunga regnet gjorde att vi efter ett tag på den andra rundturen sökte oss hem till en ur sällskapet för kvällen och hamnade i vardagsrummet där vi satt och diskuterade minnen, församling, lite hyss och en hel del roliga saker. Många skratt och definitivt fina minnen. 

Idag då blev det att åka på jobb och spendera eftermiddagen med mina eftis-barn. Idag blev det pyssel för hela slanten - fjärilar. Ganska kul, men det tog hela eftermiddagen och ett av barnen hade nästan inge tålamod och tjurade nu som då när inget blev som hon ville. Mitt tålamod var inte så långt idag heller, men vi lyckades till sist komma överens riktigt fint och en fin fjäril fick vi också gjord. 

Kvällen har spenderats med hockey och lite skol- och diverse pappersarbeten. Plus det självklara - hockey när Finland spelade mot fransmännen. Nu ska här sovas för morgondagens schema är så fullspäckat att jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med allt. Det återstår att se imorgon, det var ju ett tag sedan sist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar