12 maj 2012

Life

Dag tre på jobb för denna vecka igår fredag. Fortsatte på samma tema som på torsdagen: pyssel. Pysslade i närmare 3-4 timmar, och ett av barnen hade till slut gjort 8 fjärilar, eventuellt någon fler ännu. Tappade räkningen. 


Innan jag åkte på jobb tog jag en liten shoppingtur på stan tillsammans med mina presentkort jag fick vid jul. De som var kvar. Två mer diskreta tröjor och en lite större färgklick. Efter jobbet senare åkte jag en sväng via Kvevlax och Sannah innan jag rusade in till satan för att göra mig klar till kvällens SFC: Like a Sir. 


Det blev en riktigt fin kväll med lite Titanic- stämning med live violin-spel i aulan och förstås den röda mattan! Charmigt värre! Stämningen levde kvar hela kvällen tills kvällens hockey-resultat kom in. Senare då jag kom hem trillade jag in på Aftonbladet och spenderade en längre stund där och läste igenom massor av artiklar och live-feeds från Breivik-rättegången då de behandlar det som hände på Utøya. En del av läsningen frambringande en och annan tår. 

T.ex som en av de som miste livet på Utøya hade skrivit innan: "La oss leve for hverandre. Det kan være på sin plass å spørre seg hvor mye av tiden man har på jorda man skal bruke til å frykte det fremmede, og hvor mye en skal bruke for å  gjøre det lysere og bedre for andre". Många fina artiklar om väldigt många fina ungdomar med hjärta för andra människor och för att förbättra det samhälle där de bodde. 


Lördagen till ära har jag spenderat i skolan på föreläsning. Den sista i denna kurs. Plus den fina känslan när det spöregnade när man åkte till skolan och sedan när man kom ut igen sken solen för fullt! Resten av dagen spenderas i Sion och sedan lite pappersarbete - och kanske en promenad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar