28 maj 2012

Hands up and touch the sky

Vi går alla igenom jobbiga stunder i livet, ibland kommer de tätt på varandra, och ibland är det längre mellanrum mellan de jobbiga stunderna. Vissa är svårare och jobbigare än andra, vissa tror man nästan att ska ta kål på en. Skönt att ha någon som redan gått denna väg före mig!

Det är flera saker som jag önskar bara kunde ordna sig så jag slipper tänka på det och oroa mig. Jag kommer på mig själv att stå och titta ut genom fönstret och bara stirra ut i luften medan tankarna snurrar runt i huvudet. 

Idag har det varit den stora städar dagen och inte ett enda dammkorn har gått säkert när jag och mina kämppisar skurat hela stället från golv till tak. Vi är inte helt klara än - mattorna ligger ännu i hallen i väntan på att åka ut och dammas av, men sen börjar vi vara klara. Samtidigt som vi snurrat runt med mopparna i högsta hugg har vår granne sprungit upp och ner med klädkassar och flyttlådor. Dags för en ny granne snart alltså. 

Something to think about:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar