7 maj 2012

I still have a reason to smile

Är nere i en riktig svacka. Inget fungerar, jag glömmer bort en massa saker. Försover mig - om jag kan somna eller så sover jag inte alls. Inge sommarjobb. Inte ens nära på en lösning på lägenhets-frågan. Spännande att se om man överlever månaden. Fick ett paket men förstås var en del av innehållet fel - bråk med kundservice. Telefonen har fått spunk. Ingen ringer eller hör av sig. 

Skulle inte förvåna mig om jag försover mig till jobbet imorgon, och sedan på vägen hem råkar krocka så jag inte kan åka på mina kvällsplaner. Jah. Det går inte så bra nu. 

Det hjälper att höra "du är guld värd" en dag som denna då jag ställde upp som skjuts här tidigare idag. Hur dåligt jag än har det så vill jag alltid hjälpa andra och finnas till för andra vad det än är. Lyssna medan den andra pratar, bjuda någon på mat, agera skjuts, låna ut bilen, vara stöd för någon, uppmuntra och bara finnas där för folk. Det hjälper mig orka när man är nere i svackor att kunna hjälpa en medmänniska. 

Idag har jag sett på hockey och NCIS. Inte somnat förrän 5-6 tiden på morgonen. Agerat skjuts som jag tidigare sade och samtidigt njutit av att köra i det fina vårvädret. Ätit glass ute i solskenet. Jobbat lite och inte så mycket mer. 


Looking up and saying that life is beautiful even if everything is against you. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar