6 maj 2012

Out of tune

Skrev tydligen inget om igår, men de händer nu som då. Gårdagen inleddes med tråkigaste filmen jag någonsin sett och det var en 2h och 40min lång pina. Den sågs under dagens föreläsning som överlag var väldigt utdragen och trög. Innan det hade jag även varit oförmögen att kunna somna, så det blev en ofrivillig vak-natt med NCIS som underhåll. 

Filmen var svartvit och visade mest gamla män som intervjuades med lite korta inklipp här och där. Hela filmen gick på franska och den handlade om liberalismens historia och framfart. Men om någon skulle fråga skulle jag inte kunna berätta mer än så om filmen. Jag skrev på min novell istället för att undvika att somna. 

Efteråt åkte jag hem och började ställa i ordning för kvällens fest. Lite senare kom även Sannah och hjälpte till innan vi tillsammans for och inhandlade det sista. Det kom inte så många på vår "39"- års fest, men stundvis var den väldigt bra i alla fall. Fina människor kom och många skratt. 

Fick också finaste födelsedags-kortet någonsin av Fanny under lördagens fest
Idag har det varit söndag och det är inte mycket jag vill säga om denna dag. Tycker inte alls den varit bra. Det enda är förstås söndagsmötet i Sion. Men var lite för stressad och ofokuserad för att få ut max. Det dels pga. en del saker som hörde till min arbetsuppgift, dels pga. annat. 


Det finns bättre dagar, och bättre helger också. You have to have a few bad days to really appreciate the good days. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar