20 maj 2012

You hold me now

Detta har varit en mycket mer krävande dag än jag velat erkänna. Men egentligen är det bara att backa undan och erkänna för sig själv att det har varit en tuff dag. 

Har inte kunnat eller ens orkat göra något annat än att vara i Sion idag några timmar. Med en av de bästa uppgifterna jag vet till hands tvekade jag aldrig att åka. Jag älskar verkligen vad jag gör där nu som då, men det tog nog lite på idag. Mycket har med det faktum att jag inte riktigt orkar vara bland folk att göra. 

Oberoende så blev det ytterligare ett bra möte och människor som fick bli berörda. När man ser det känns allting man gjort så länge värt det. Det är då man får en del av belöningen, samtidigt som det är ett privilegium att få ha en uppgift som man älskar och samtidigt som man jobbar ärar man den viktigaste personen i ens liv, en trappa upp. Gud.

En tuff dag där jag kämpat mycket med mig själv. Det är skönt att veta att man har människor runt sig som stödjer en och bara det ger en än mer kraft att orka med vardagen när man är som mest "urtvättad". Men allt jag skulle vilja nu är att få komma bort en stund. Men det får jag vänta på ett tag än. Fast, som de säger; den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar