21 maj 2012

A wish

Veckorna flyger förbi och våren är snart till ända och sommarlovet tar vid. Sommarlov har jag i princip haft sedan påsk, men för de andra. Mina FKF-vänner får sommarlov inkommande lördag, och därpå följande lördag får resten av de lägre skolorna sommarlov. Galet. 

Något sommarlov blir det från studierna blir det inte för min del, råkade få ihopskapat 20 studiepoäng som jag ska "studera ihop" i sommar. Några essäer, bokrapporter, en boktent och ett projektarbete. Och de två första kurserna som jag påbörjat verkar faktiskt lovande och intressanta. 

Förutom springa några varv runt ÅA idag för att fixa allt för sommarstudierna så har jag varit på en kurs; Ungdomars psykiska hälsa. Riktigt intressant hittills. Kul också med föreläsare som talar utav erfarenhet och inte bara utifrån en massa teorier och forskningsresultat. 

Till sist avslutades dagen med en film, mycket folk i lägenheten som hade planeringsträff och en gammal klasskompis som sover över hos oss inför ett urvalsprov hon har imorgon tisdag. Roligt att träffa henne igen. Avslutade dagen med Sannah och solnedgången, körande runt Vasas gator och skump-skump vägar i jakt efter ett fågeltorn. 

I wish I knew who you are. 
I wish I could see the love in your eyes when you look at me. 
I wish I could have you here with me.
I wish you could wipe away all my tears.
I wish you were here holding me in your arms. 
I wish you could see me being here all alone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar