25 juli 2012

Kyrkogårdsö - ten hours of traveling

Nej, jag är inte riktigt framme ännu, men just nu återstår det bara att sitta och vänta på att färjan ska ta mig till min slutdestination. En resa som tar ungefär två timmar. 


Efter en liten försovning (var inte förvånad med tanke på att jag aldrig lyckades ta mig i säng igår, utan sov istället tre timmar just innan jag åkte iväg kl 8) kom jag mig iväg söderut. Till en början var det riktigt skönt att köra, mulet, inge regn, ingen trafik och chill. 

Såg en ordentlig olycka efter närpes, polisen var redan där och dirigerade trafiken, bilen som låg i diket var ihoptryckt till halva dess ursprungliga längd. Såg inga fler. Själv fick jag bilproblem när jag kom till Åbo, växellådan knasade till sig och från Åbo till färgfästet i Galtby fick jag helt enkelt lov att skippa ettans växel när jag inte fick i den hur jag än försökte. 

Tack till min stöd-trupp där hemma! Klarade resan ner, nu är det bara hemresan kvar i helgen! Love you guys! 

Utöver det missödet har det varit en riktigt skön resa ner, fina landskap här i åbolandsskärgård! Skulle gärna stanna på många ställen längs vägen och bara njuta lite. Nagu var vackert! Korpo såg jag inte så mycket av, men det jag så verkade väldigt lovande. Älskar klippor, hav och gassande sol! 

Jag har sett cyklister på sommarsemester som blivit bruna i ansiktet, men har en passligt vit rand där bandet till cykelhjälmen varit. Jag har sett en skylt där det stått "hippoglass", tydligen en sevärdhet? Fick ett gott skratt åt namnet i alla fall!

Snart framme! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar