10 augusti 2012

I wish I knew

En slö start på dagen, kollade repris av beachvolley semifinalerna och damernas final från OS, packade min väska, städade, diskade och sedan var det dags att åka en sväng till Veikars för att hämta min jobb-nyckel samtidigt som jag fick bekräftat; jag har bara jobb för augusti. Middag fick jag också hos farsan innan jag styrde kosan söderut mot Närpes. 

Mitt älskade Vasa!
Är i Närpes över helgen för att jobba på FMC-veckan, är mediaskötare och så kanske det blir att filma lite också. Vi får se. Efter dagens inledningsmöte och 200m finalen i OS, så bestämde vi oss för att åka till Vasa för att kika lite på konstens natt. Det mesta programmet var ju över förstås, men intressant var det ändå och vissa fick i sig lite för mycket battery. Träffade några fina människor, vandrade runt lite och flippade senare på ABC innan vi återvände till Närpes för att där stupa i säng.

Så går det när man åker till Närpes och har vänner som Påfs. Många skratt blev det i alla fall och jag är nog nöjd med kvällen. 

"Dagens" nr1: Träffade syrran som jag inte sett på länge. Hon springer fram till mig, ger mig en kram för att sedan återvända till sin surfplatta och den återfår hennes fulla uppmärksamhet. What's up med dagens tonåringar?

"Dagens" nr2: Nere vid hoviska sent på kvällen/natten där ett hundratal ungdomar samlats, och i var och varannan buske står någon och gör sina behov. Senare kom vi på att de borde ha en lapp på ryggen där det står "upptaget" - det när en ur sällskapet klagade på att en buske inte har någon dörr att låsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar