9 augusti 2012

With a fire burning deep within

Idag har jag blivit lite irriterad på en av mina grannar - vet dock inte vem. Jag skulle tvätta idag. Så, jag gick ner till tvättstugan, såg att en tvätt var i men klar och att ingen bokat alls denna dag. Bokade tid åt mig, lämnade min tvätt där och tänkte att jag skulle komma tillbaka 10 min senare. 10 minuter senare så ser jag att denna någon varit dit och tagit min tvätt-tid och satt i en ny maskin.

Bokade om min tid och kom sedan tillbaka lite på en timme senare, ca 20 min efter att dennes tvätt var klar - men den låg ännu i tvättmaskinen. 15 min senare fick jag äntligen börja tvätta. Så, det hela tog bara 5 besök till tvättstugan, två stulna tvättider och 3 timmars besvär för att tvätta en maskin som tar 37 minuter. 

När jag väl fått tvättat och utövat lite akrobatik medan jag hängde tvätten (balanserandes på badkarskanten) så kom en av mina gamla klasskamrater från FKF över för att ha filmkväll. En fin kväll blev det; filmen var bra och efteråt lämnade vi som vanligt att tala. Jag blev senare eld och lågor när jag fick tala om det som får min inre låga att flamma upp och mina ögon att bara stråla av glädje. 

Människor - människor som får sina liv förvandlade. Att få vara med i den processen. Vi talade om Kombi-lägret 2012, något jag saknar otroligt och skulle gärna göra om det även om det var väldigt tungt - men samtidigt otroligt bra och upplyftande. EC, sommarkonferensen 2011, församlingslivet. Allt. Att få hjälpa människor, stötta dem, se dem gå framåt i livet. Vara med och lyfta upp dem och hjälpa dem uppåt på livets-stege. Och så mycket mer!

 Vad får dig att bli eld och lågor?

2 kommentarer: