13 augusti 2012

Powerless

Igår hade vi sommarens andra och sista Garden Party i kyrkan, eller utanför på gården rättare sagt. Riktigt fin stämning var det, mycket folk, mingel, sköna typer, live musik, en liten intervju och mat förstås. 




Efter efterfesten med grillning blev det en sväng till ABC och film hos mig för att avsluta dagen med några fina typer. 

Idag är det för många sista eller näst sista sommarlovsdagen. Endera börjar skolan imorgon eller så flyttar man in på internatet imorgon. Då flyttar även några FKF:are in i mitt hus, och blir intressant att se om man känner någon av dem. 

Ibland har jag bara lust att ställa mig på balkongen och skrika ut all min frustration. Ibland orkar jag inte låtsas utan vill visa vad jag verkligen känner och upplever. Det är så mycket jag skulle vilja ändra på, men jag känner mig så maktlös. Jag kan inte. Det är så mycket jag vill säga, skrika ut, men detta är inte stället. Ingen är perfekt, det ska vara tillåtet att må dåligt ibland, men är det så? 

Vi frågar hur någon har det, hur någon mår - men det är bara av artighet och "etikett" vill vi egentligen inte veta? Får man den frågan svarar man alltid oberoende sanningen att man mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar