5 augusti 2012

Two happy couples and a goodbye

Igår steg jag och J upp från morgonen och började göra oss redo för bröllop. Strax före kl ett gav vi oss av mot Sion för att kolla det sista, och jag tog en vända via gerby för att hämta upp mitt sällskap för dagens två vigslar. 


Snart åkte vi mot Korsholms kyrka för att vara med på dagens första vigsel. En vigsel som är en av de finaste jag någonsin varit på. Snyggare brudpar får man leta efter! Träffade där några bekanta och blev sedan smått dränkt när man stod ute i regnet i väntan på att brudparet skulle komma ut ur kyrkan och nerför den stora trappan. Men regnet kunde inte stoppa deras lycka som bara sken ur deras ögon!



Så fort brudparet åkt iväg åkte jag och mitt sällskap vidare på nästa vigsel. Denna gång var vi båda tekniker under vigseln. Ett lite annorlunda bröllop med ingångsdans istället för stillsam ingångsmarch. Även denna vigsel mycket fin och ännu ett lyckligt brudpar som kom nerför altargången efter vigseln. 



Kvällen spenderades senare i lugn och ro ute på balkongen med en bra bok; uppkrupen i en fåtölj och invirad i en filt. Senare kom jag att spendera två timmar ute vid ett utkiksberg med brorsan innan jag började bli allt för trött för att kunna hålla ögonen öppna. 

Avslutade dagen med lite natt-suddande med finaste J som nu imorse hoppade på bussen mot Åbo. Kommer att kännas tomt nu i lägenheten utan henne! Har fått spendera två fantastiska veckor tillsammans med henne nu, dels ute på Kyrkogårdsö, dels här. I miss you already!  

Vid tågstationen i väntan på bussen,
tror vi sov just under tre timmar innan, så man hade lite svårt att hålla sig vaken
Thank you sis for this time! I'll see you soon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar