4 november 2012

Love will shine before us on our path

Oj, två dagar har susat förbi och jag har spenderat dem åt att vara häxa/SuperSura-SunkSara och städerska. 

I fredags åkte jag som överraskningsgäst till mitt gamla jobb, eftiset och fick träffa mina kära eftisbarn igen. Då var det halloweenfest och jag var inbjuden. Tjoho! Vi hade roligt, letade efter bortsprungna giftspindlar och fladdermöss och sedan åt vi tarmludd, fingrar och torkade flugor. 


Efter festen åkte jag till Sion för att förbereda nästa fest; UPRISING tema: Superhero! Hade egentligen ingen uppgift, men var med och hjälpte till ändå med vad jag kunde. Borde lära mig att inte åka innan mötet börjar i Sion om jag inte har någon uppgift den gången. Jag liksom fastnar och jobbar ändå. 


Rikigt nice kväll blev det, alla stadens superheroes på ett ställe och vi fritog till och med vår stadsdirektör som blivit tillfångatagen av Dr. Mugg, Vita Häxan och Darth Vader. Utöver det lovsång, predikan och mingel och jag då som inte kunde låta bli att jobba lite här och där. 


Idag har mitt hår sett ut som kom-ska-vi-springa-hårt-och-länge, med andra ord allt stod på ända när jag vaknade. Snyggare morgon-troll har jag aldrig skådat. Stora delar av dagen spenderades sedan hos mor med att städa diverse köksskåp och vitrinskåp. Pengar! Blev även bjuden på pumpkin-paj och fick med mig hem en massa choko! Åkte på hemvägen via farmors grav och möttes av ett massivt ljus-hav på gravgården.


IKväll har jag chillat med Jossan, min förra kämppis. Vi har mumsat på pizza och äkta lördagsgodis medan vi sett på film, flippat så där lagom och sedan spenderat x-antal timmar åt lovsång. En helt fantastisk kväll blev det och detta gör vi så hårt om igen! 

Jossan och kvällens kavaljer: Stig-Gunnar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar