16 december 2012

It's Christmas time in the city

En liten (lång) uppdatering om vad som har hänt igår och idag. Livet är inte så långrandigt just nu, utan ganska mycket är på gång. Men, nu är helgen slut och jullovet tar vid och likaså den tomma kalendern.

Igår (lördag) steg jag upp vid nio-tiden och gjorde mig klar för att åka till Sion. Åkte "via" gerby efter J som kom ut med en big size kaffemugg med kaffe upp till kanten. God morgon! Åkte sedan till Sion där det var övning inför dagens (söndagens) julmöte med kör och allt. Jag städade upp i barnrummet och diskade bort från fredagens UPRISING tills det var dags att börja paketera runt 400 julklappar till de 150 familjerna i God Jul Vasa - projektet. 


Kyrksalen förvandlades under cirka tre timmar till en riktig tomte-verkstad och allt från gosedjur och spel till sticka-sockor paketerades in. Julmusik i bakgrunden och julstämningen var på topp! När alla julklapparna var inlindade återvände jag till köket för att plocka undan den nu torra disken och sedan sökte jag mig hemåt. 

På kvällen hade jag turen att få en biljett till den fullbokade föreställningen av årets Julshow. Tackar de som hade avbokat sina platser! Många kända människor i publiken och likaså på scen, t.ex några ur min LIFE och så förstås Sannah. En bra show var det och de som stod på scen var väldigt duktiga! (klicka på bilderna för att se dem större)





Sent på kvällen efter att man kommit hem efter julshowen ringde ett trött russin och frågade om jag hängde med på lite nattmat. Så, vi hämtade pizza och satte på en film. När pizzan var uppäten och vi var halvvägs igenom filmen halv-sov russinet och det tills eftertexterna började rulla. Vi lämnade (mot bättre vetande) och talade en bra stund innan han senare åkte. 

Idag, söndag har jag spenderat den större delen av dagen i Sion igen. Innan jag åkte var det ett litet projekt att hitta bilen under all snö. Väl i Sion blev det att förbereda dagens julmöte. Bära stolar, flytta bord, sätta dukar på 11 st långbord, pynta och dona på. Hade media idag också, så det pysslade jag på där mellan varven också. Till mångas förvåning - och min egen - valde jag att dricka kaffe idag när erbjudandet dök upp. En av mina förra sambos, ML blev ganska chockad och frågade vad de andra hade gjort med mig. Smile. Fast, jag börjar oroa mig lite eftersom jag börjar tycka att kaffe är gott. 


Mötet gick väldigt bra, kören var enastående och alla som på något sätt medverkade idag gjorde sin uppgift väldigt bra! Jag njöt verkligen av varje sekund av mötet! Julsånger, en kort predikan, lovsång, graduation för ledarskolan, gemenskap och så lyftes församlingens lifeledare upp och tackades för det arbete de gör. 


Älskar min församling och alla fantastiska människor man får jobba med! Man kan inte annat än vara glad och stolt över att få jobba med människor som man ser att de älskar församlingen och alltid sätter hela sitt hjärta i vad de gör! Som jag sade i fredags, jag är omgiven av en massa legender!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar