15 december 2012

Walking with legends

Vilken dag! Var uppe från morgonen, åkte hem till mamma och hjälpte henne julstäda lite. Fick uppleva vinterns fina sida från köksfönstret och vid grinden när jag kom dit. Mitt eget winter wonderland



När syrran kommit hem från skolan åkte vi in till stan för att julshoppa och så tog vi en sväng via McDonalds också. När vi inte orkade mer gick vi hem till mig och så åkte vi vidare till Sion. Jag skulle jobba och syrran blev hämtad av farsan. 


Kvällen blev helt fantastisk! Från fyra till isch halv 6 höll jag stundvis att flyga i taket att stress och uppgivenhet då våra fyra videon tills kvällens fest inte ville fungera. Då kom bästa pastorn till undsättning och räddade kvällen. Tack! Kim dök också upp och så spenderade jag närmare två timmar med honom. Först i Sion och sedan åkte vi därifrån ett tag. Hämtade Sannah, åkte och handlade lite, förde henne till RollerCenter inför kvällens premiär av "Den Sjungande Julgranen version 2012".

Jag och Kim åkte vidare via motonet innan vi åkte hem till mig en sväng. Jag för att laga mig klar inför kvällens fest, och kim hade en present att paketera. Sedan förde jag också Kim till RollerCenter och själv åkte jag till Sion för att fortsätta kolla över filmerna och resten av det som skulle fixas inför kvällen. Hade ingen uttalad uppgift, men jag sprang runt lite och var där jag tyckte att jag behövdes. 



Kvällen blev helt awesome och jag är riktigt stolt över alla som var med och på något sätt har bidragit till kvällen. Festen slog alla förväntningar och det bjöds på underhållning, julmusik, tävlingar, gröt, julkort i form av t.ex. julkör, filmer, tävlingar, intervju, glögg mm. Åtminstone jag tycker filmerna var den största succén, så därför ska jag de kommande dagarna visa åt er de fyra vi hade. Med början idag. Denna var enligt mig den bästa, så eftersom inlägget mest är om kvällens UPRISING Christmas får den komma nu. Enjoy!



Har man inte fantastiska vänner?!
Kvällen blev alltså helt lyckad och har spenderats med en helt bunt legender var och en. Själva festen drog cirka 100 ungdomar, och om jag skulle gissa så är det kanske 25-30 som varit med och gjort kvällen. Många av dem ledare och de är legender var och en! 

Är så stolt för att få vara med i ett sådant ungdomsarbete och i en sådan kyrka där det finns så många människor som verkligen ger sina liv för Gud och för församlingen. Sätter andra människor före sig själva och verkligen brinner för det vi gör! Tänk att få känna så fantastiska människor och sådana legender!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar