4 januari 2013

Home is where the heart is

Fick idag frågan "Får jag fråga, varför åker du på MVV då du är så negativ till det?" som kommentar på mitt förra inlägg och vill gärna veta vem som undrar. Men ja, det är självklart tillåtet att fråga! Fråga på allt ni undrar över bara! Så, jag har försökt svara på din fråga som kommentar till förra inlägget, så den som undrar får kasta ett getöga ditåt. 

Gårdagen blev en MVV-efterfest i Närpes. Nästan en favorit i repris från förra året. Vi sov länge, jag sov förstås längst. Efter en långt diskussion om vart vi skulle och äta åkte vi in till näsby och åt. Sedan bytte vi ställe och åkte till JP@Logen och åt efterrätt innan vi sökte oss tillbaka till Kims place. 

Där blev det lite chill, TV-tittande och jag började på min artikel, mera diskuterande angående Kims företag, keikkor, teknik mm. och lite flipp. Det tog ett bra tag innan jag och russinet äntligen kom oss iväg norrur igen mot Vasa men till sist, nästan exakt en vecka efter att vi åkt mot Närpes som vi anlände till Vasa. Solis somnade nästan direkt och vaknade med ett ryck när vi åkte ut på motorvägen och sluddrade något om att vi var i K-stad. 

Home, sweet home
När jag väl kom innanför dörren i min lägenhet vid halv 11 damp jag ner på soffan och somnade nästan direkt. Helt utmattad efter en intensiv vecka men ändå helt nöjd med den. Idag, fredag, ska jag försöka få ordning på mitt liv igen. Boka in alla träffar som ploppar upp till höger och vänster nu i början av året, få skolan på räls ingen, klara deadlines, jobba med artiklar och Sion-grejjer och så småningom blir det väl att börja tänka på de två kommande konferenserna. En i mars och en i juni. Bara jag får så engagerar jag mig gärna i dem så mycket jag bara kan. Nu kör vi! Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar