22 januari 2013

Some nights I'm scared you'll forget me

Tredje studieveckan har inletts för denna termin och vi körde igång ordentligt med 6h i skolan. Idag har vi verkligen brottats med statistik hit och dit och sammanlagt pusslat ihop sju tabeller? Ursprungligen hade vi en hel del mer men vi valde att banta lite då bilagorna hotade bli längre än själva uppsatsen. 

Förutom att vi gjort en massa tabeller har det flippats med klassen, sjungits julsånger med vår "julkör" och diverse andra sånger. Vi har sprungit upp, ner, hit och dit i hela ÅA i alla korridorer som går kors och tvärs och trappor som finns överallt. Motion har vi i alla fall fått och roligt har vi haft! 


Inlåsta i havtornsgången lyckades jag och Jeanette också bli för andra gången eftersom vi ville bli klara med tabell-bestyret innan vi åkte hem. Precis som förra måndagen, så vi hamnade ta hissen ner och gå ut, just som solen gått ner, och runt för att slippa in tillbaka och till våra jackor. 


Kvällen har spenderats åt chill och förberedelser av lägenheten inför den VVS-remont de håller på med i huset, och imorgon ska de börja i lägenheterna. Åtminstone i de lägenheter på min våning. Och hela kvällen har samma lovsång snurrat på i mitt huvud, synd bara att jag inte hittar den någonstans så jag kan lyssna på den. Någon som vet var man kan få tag i den? Den är en av mina favoriter just nu!


Här, här är jag nu, inför Din tron

Med öppet hjärta står jag här 

Längtar att se Dig som Du är 

Lägger ner maskerna jag bär 


Kom rör vid mig, Gud jag är Din 

Kom rör vid mig är allt som jag vill 

  

Jesus jag älskar Dig, Jesus jag älskar Dig 

Vill bara säga att Du är mitt allt  

Jesus jag älskar Dig, Jesus jag tillber Dig 

Jesus Du är livet för mig 

  

Kom ta mitt liv, allt som jag är 

Nånsin kan bli, allt jag begär 

Låt varje andetag jag tar bli till Din ära 

 

Du är mer än allt för mig 

Tack att Du aldrig lämnar mig 

Jesus Du är livet för mig 

4 kommentarer:

  1. Hej Amnada.

    Hittade du texten till denna lovsång, "Jesus jag älskar dig"? Jag har den isåfall. Jag letar efter info om vem som har skrivit den, har du någon aning om det? Du kan väl kontakta mig.

    Mvh

    / Timo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jo, jag har texten nog, det var själva låten jag var på jakt efter så jag kan lyssna hemma :) Tyvärr vet jag inte vem som skrivit den, någon från Sverige nog..men det är nog allt jag vet.

      // Amanda

      Radera
  2. Hej.

    Ok. Då får jag leta vidare. Här har du sången på Youtube.... http://www.youtube.com/watch?v=tzIyRUD7KMg

    Jag har varit i kontakt med David media ang den och dom kände inte till den och det måste betyda att den inte är inspelat på någon CD, så du får nöja dig med youtube filmen eller spela in den på datorn.... det går.

    Jag gjorde min vapenfriatjänst på flygplatsen i Vasa för länge, länge sedan.... -85-86. Har bott i Sverige sedan -86. Tips: www.traktat.nu :)

    Har det bra och Gud välsigna dig.

    / Timo

    SvaraRadera
  3. Hej! Ville själv leta på denna låt, så då hamnade jag här.
    Så jag ser att det är en aning senare än du skrev inlägget. Men ville bara säga att den finns på Spotify :) På albumet Unite - med en röst! ha det fint!
    /Malin

    SvaraRadera