23 januari 2013

Your name was spoken, Your love brought healing to me

Hört idag: "men kära nån! ha du gått å blivi rikti studerande?!" av min life-ledare efter att hon hörde att jag idag spenderat 8,5 timmar på Tritonia och direkt åkt på LIFE därifrån. Så, där bland alla böcker och flitiga studeranden har jag spenderat min dag i journalistikens värld och låtit fingrarna flyga över tangentbordet. 

I morse steg jag upp vid åtta då Sannah kom in till mig och skjutsade henne till Korsholms HVC. Därefter var det raka spåret till Tritonia där jag började dagen med en tidig lunch och råkade samtidigt träffa på en ny bekantskap, Patricia, från Sion som blev mitt lunchsällskap. 


Sedan dess har jag har skrivit bokrecension, artikelrecension, tidig middag och till sist en uppsats om journalistikens etik och moral en en allt mer kommersialiserad medievärld. Nöjd med dagen rusade jag iväg på min första LIFE för året. En fin avslutning på dagen och så en liten promenad i den uppfriskande vintervädret. 

Har nu i skrivande stund hunnit vara hemma totalt 3 timmar av min vakna tid och nu är det sängen som kallar. Puffa kudden och vira täcket runt sig och somna innan man man hinner räkna till tre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar