7 februari 2013

Kom och rör vid mig

Så var ännu en dag förbi. På ett sätt har det varit en rätt så omtumlande dag, samtidigt som den har varit väldigt lik de föregående dagarna.

Idag har jag fått spendera några fina timmar i min församlikg. Idag var det dags för årets första Heartbeat, idag med årsberättelsen och lite sådant på schemat. Ja, årsberättelsen - en mediateknikers "mardröm". Det för att den innebär väldigt mycket job, årets bestod av 52 bilder och tre videon.


Det blev "job well done" och inga skavanker. Efteråt var det bön och lovsång på programmet, och plötsligt börjar saker och ting hända. Det som jag anat under ytan bubblade plötsligt upp inom mig. Jag saknar ord för resten av kvällen, men det jag kan säga är att Gud var där mitt ibland oss.

När jag väl kom hem var det med huvudet fullt av tankar och funderingar. Så jag kickade igång min säkerhetskopiering av datorn (eftersom min nya hårddisk anlänt) och spenderar resten av kvällen och natten liggandes på soffan med lovsång strömmandes ut ur ljudanläggningen.

I Din närhet vill jag stanna kvar
nära Dig, Gud nära Dig
I Din närhet finns inget annat kvar
Bara Du, Gud bara Du

Kom och rör vid mig,
jag vill känna Dig

Gud, Du är allt jag vill ha
ja, allting som jag vill är att va' nära Dig

Nära Dig, Nära Dig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar