29 mars 2013

Eventmanagerns dagbok: dag två

Tycker dag två på EC13 har varit helt amazing och går i princip runt och småler hela tiden - förutom då jag är trött. Eller stressad. Men annars!

Dagen började tidigt med mötesförberedelser och sedan ett riktigt bra morgonmöte. Mycket planering alltid nu som då genom hela dagen och det kommer lite med jobbet. En grym eftermiddag blev det med riktigt peppade ledare och ett galet Championchip, och jag har en känsla av att vi kommer att få se det nästa år igen. 



Sena eftermiddagen och kvällen har varit full med förberedelser, springande fram och tillbaka, chill med människor, skratt, feelis och massor av Gud. En sak som är bäst med detta är att även om det är tung, stressigt och jobbigt emellanåt så har man massor av fantastiska människor att jobba med plus att man får se en massa människor komma inför Gud och lära känna honom för kanske första gången, eller ännu djupare än man har gjort förr. 


Kvällsmötet blev riktigt bra, jag bara älskar lovsången på festivalen, den är helt rätt och går in i människors hjärtan. Mitt också. Predikningarna är på världsklass och vår huvudtalare Andreas Frankner levererar varje kväll! 


Första kvällen var grym, andra dagen var ännu grymmare och jag kan knappt vänta på morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar