1 april 2013

Eventmanagerns dagbok: EC13 avslutningen

Och så var det plötsligt april. EC är slut för denna gång och det är över ett år tills nästa EC. EC14. Men först börjar jag nedräkningen tills jag åker till Sverige och sedan då sommarkonferensen: SK13. 

36 dagar tills Sverige och 72 dagar tills SK13.

Här kommer en liten uppdatering om vad som har hänt på EC13 sedan sist och förstås en hel drös med bilder. Bättre bilder från våra konferensfotografer kommer senare och då upp på Uprising-bloggen och på FB. Bilder från lördagen: 

Lördag morgon

Tävlingarna under lördagen: Skala potatis & Mumien

Normi päiva på soundcheck av lovsångsteamet med basisten på golvet och sedan accapella, introt på kvällen

Lovsången och Andreas Frankner som predikade. 

Introt till sena mötet: Amazing Grace där en låt gick över till en Harlem Shake och sedan kvällens värdar i klänningbråk.

Det blev en kväll med hel-galna program och jag tog alldeles för lite bilder, men till vänster gör Simon en high-five med "grodan" efter att han hoppat upp ur dopgraven efter en vadslagning mellan våra värdar. 

Kvällen avslutades med en predikan och rivig lovsång! 

Sista dagen på EC grydde igår morse och alla var mer eller mindre helt färdiga då de en efter en droppade in i Sion och in i greenroom. Den enda som verkade riktigt på topp var predikanten Benjamin. Fast han "betalade priset" genom att senare på kvällen somna under after-partyt. 

Morgonen började tungt för en handfull karar när de bar en av sions bänkar tillbaka på plats efter lördagskvällen. Jag lovar er - de är tunga! Sedan då Jonathan, Linneas och Jakkis framträdande.

Det blev en riktig fest till avslutning på EC13. Det blev pep-talk av Kid President, framträdande av tre helt fantastiska musiker, fem stycken döpte sig, härlig lovsång, en hel-grym predikan och till sist nattvard som avrundning av EC. 



Det som var kul när allt var över var att det var så många som valde att stanna kvar i kyrkan och hjälpa till att städa undan. Fort gick det också. På någon timme var vi klara och till sist lämnade jag Sion och avslutade därmed EC för min del.



Kom hem, somnade på sängen bara för att vakna en timme senare då det var dags att åka hem till pastorn på after-party. En hel hög av de ledare som varit mest involverade samlades där och chillade tillsammans och gick igenom vad vi tyckt bäst om konferensen. Sorry - festivalen. Därefter blev det att se lite bilder från festivalen. Lagom flipp, galet härliga människor och man kan inte annat än att känna sig lycklig. 


Dagen avslutades med filmkväll hemma hos mig med två av mina vänner. Idag måndag har jag försökt jobba lite på skolarbeten och en intervju men egentligen har jag mest somnat på soffan, vaknat sett lite film och somnat på nytt.

Tusen tack för ett helt fantastiskt EC13 till alla som varit där, som arbetat och lagt ner all sin tid och hela sitt hjärta i det här! It was awesome!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar