26 april 2013

You have the power to make each day a bit brighter

Anser sig nästan ha hittat inspiration till en ny novell. Det återstår att se om det blir något av det, men just nu är jag i alla fall nöjd att jag hittat ett strå av inspiration i alla fall!

Idag har jag tagit det lugnt, fixat lite skolarbeten och haft Pernilla på besök. Lyckliga jag blev överraskad med tårta som hon gjort för att fira mina nu 21 år några dagar i efterskott. Vi såg en film, somnade lite, gäspade i kapp medan lite tårta och en-och-annan godisbit slank ner. 


Kvällens spenderades på OPEN. Sions "nystartade", eller vad man ska kalla det, unga vuxna - arbete. Inte för att jag kanske skulle kalla det de heller. Vi samlades i alla fall lite på 20 unga vuxna på Sweet Vasa där vi minglade, umgicks och skaffade nya bekantskaper. Trevligt värre!

Julia O's bild
Avslutade dagen längs vägarna i vasa och lite ut i korsholm. Det är nu så länge sedan jag varit ut och natt-kört att jag inte ens medvetet saknat det - något jag insåg då jag kört snurrat på en stund. Det går inte att förklara känslan eller varför det är så bra, det måste upplevas helt enkelt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar