1 maj 2013

Vappen & 1:a maj

Känner sig riktigt gammal - så fort klockan slår över halv ett så kan man inte räkna med mig längre. Jag är helt slut! Och egentligen har jag varit det sedan tolv. Jag har mina undantag till nattsudd, men överlag. 

Vappen firades till en början på en välgörenhetskonsert och tillsammans kunde hela publiken vara med och förändra livet för en hel familjs liv i Guyana genom att samla in lite på 3000 euro. Kvällen avslutades i Sundom med sötisarna ML&Oskar, där vi inledde grillsäsongen med en midnattsmiddag. 



Idag, har vi bytt månad - igen, och då firas det ordentligt med stora folksamlingar vid torget och längs trottoarerna när flera olika parader kör igenom stan. Själv grävde jag fram min studentmössa och min studiehalare och begav mig inåt stan. 

Spenderade dagen med sötbollarna igen, och det blev nåt varv på torget, lunch i ett blåsigt hoviska, efterrätt på arnolds mer strosande runt torget och lite lakritsremmar. Vi träffade lite känt folk nu som då, vi tog en sväng via Sion och hamnade till sist hemma hos ML - helt utslagna. Där blev det Friends och NCIS innan jag avslutade dagen hemma i min sköna soffa med Step Up -maraton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar