23 juni 2013

Midsommar åbo-style

Sitter som bäst på bussen norrut mot mitt älskade Vasa. Lite tar det nog emot att åka hem igen eftersom jag gärna stannat kvar ett tag till, men vardagen kallar och nästa läger drar igång imorgon!

Så underbara dagar har jag haft i Åbo. Jag har bott hos min ålänning - Josefine - i det palats till hus hon nu bor i med några andra. Lyxigt värre! Vi har varit ut på äventyr med Sixten&Bella (två ytterst skrangliga cyklar man funderade om de skulle hålla ihop hela vägen), badat bastu, sovit, sett på film,  legat och beskådat blixtarna över himlen och sett regnet smattra mot takfönstren, firat midsommar, sett på film på storbildsskärm brevid den öppna brasan och däremellan har vi sovit och flippat. 

Hur som haver - det har varit ett par helt underbara dagar, jag har kopplat bort allt hemifrån och bara njutit av sommaren, sällskapet och av att inte ha några måsten. Nu en liten bildbomb från min helg och sedan följer lite bilder från förra veckans miniläger: Enjoy!

(klicka på bilderna för att få dem större)
Lyxig färdkost på nattbussen till åbo och den smärre chocken då jag insåg var jag kommer att bo

Huset närmare och vårt fönster-rum där jag låg och såg på blixtarna och regnsmattret mitt i natten


God mat har vi ätit, lyxigt värre!

Under lördagen var vi ur och cyklade med våra skrangliga kumpaner Sixten&Bella

Äventyrade ut i åbo-skogarna 

Hade festmiddag under lördagen och hade choklad-doppade jordgubbar till efterrätt. Efterrätten avnjöts vid "bion" i huset som var belägen bredvid eldstaden där vi hade öppen brasa - mysfaktor 100!

"Biblioteket" och "bion" vid den öppna brasan

Vackert väder, äventyr med missad buss till busstationen och till sist en bussfärd hemåt

Så, nu får ni också en inblick i förra veckans miniläger på vassor!

Inledande drama för läger och sedan eftermiddagsprogram vid stationen 'himmel'

Otroligt vacker kväll vid vassorfjärden och flippad värre väckning&morgongympa då vi fick besök av lite indier som körde väckning macarena-style och senare morgongympan calcutta-style!

Några av de helt fantastiska utklädnader vi ledare hade under lägrets gång, till vänster har vi t.ex Gud

Workshop under onsdagen då de fick trycka på tygkassar och sedan avslutningen på torsda eftermidda. 

That's it! Nu ska jag försöka sova lite innan jag anländer i Vasa kl 8 ikväll och då blir det att packa lägenheten inför veckans flytt samt packa om resväskan för veckans maxiläger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar