17 juni 2013

Thank you SK13, it really was amazing!

Sommarkonferensen kom och gick. Det har varit en helt fenomenalt fantastisk vecka och även om man är helt slutkörd önskar jag vi kunde fortsätta lite till. Men, man ska sluta när man är på topp - är det inte så de brukar säga?

Ord räcker inte att beskriva hur veckan har varit. Alla människor man fått jobba med, attityden, all uppmuntran från flera håll och kanter, lovsången som varit den bästa på evigheter, otroliga predikningar från våra svenska gäster och den bästa predikan jag någonsin hört av vår egen pastor. 

Så många människor har jobbat så mycket för att se detta genomfört, gett så mycket av sin tid, sin ork och ja - allt! Jag är så stolt över alla 200 frivilliga som ställt upp den här veckan och lyfta på hatten för allas insats! Utan er och utan Gud (och alla konf.-besökare) skulle det inte ha blivit till något!

Gud är god, och ord räcker som sagt inte att beskriva den här veckan. Nu är jag helt slut, men lyckas ändå inte somna - just typiskt. Imorgon eller på tisda morgon (har inte bestämt mig än) bär det av ut till Vassor där nästa läger drar igång kl 16 imorgon måndag. Jag har dock bett om lite ledigt för att få ladda batterierna lite först.

Bildbomb (klicka på bilderna för att få dem större):

Förberedelser inför möte och kvinnosamlingen Camilla Olsson höll på fredag eftermiddag

En trött eventmanager tog paus på freda eftermiddag och sedan kvällens intro - en sjukt snygg dans

 Freda kvällens predikan av Anders Olsson och ljudteknikerna som jag hittade sovandes i stora salen på lördag morgon, två riktigt duktiga och hårt jobbande killar som gjorde ett fantastiskt jobb på konferensen

Skönt intro av Jossan&Felicia på lördag morgon och en inspirerande predikan av Camilla 

Paus i några minuter innan förberedelserna av lördagens kvällsmöte drog igång och sedan under själva kvällsmötet då vi i princip fyllde salen

 Lördagens möte

Lördagens nattmöte: UPRISING

Sedan blev det söndag, jag drog konferensens försovning och därefter ett helt fantastiskt avslutningsmöte med bl.a Ichtys och avtackning av Stefan&Marina som varit helt otroligt fantastiska värdar! så stolt att få jobba tillsammans med så fina människor och framför allt att ha fått lära känna dem genom mina år i Sion

Stefan körde sedan bästa predikan jag hört av honom, kanske bästa jag hört någonsin och när vi var klara började det rivas. På rekord-tid (4 timmar) hade vi tömt och städat skolan och sade adjö till Variska för denna gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar