3 augusti 2013

Rörrock

Lever Närpes-/festival-liv igen. Ni vet, det där då man är vaken hur länge som helst, jobbar dagarna i ända, dagarna innehåller åtminstone 2-3 större el. mindre stressiga/panikartade moments plus att man sover alldeles för lite och saknar ordentliga mat-vanor. 

Jag jobbar alltså i Närpes på festival i helgen. Rörrock närmare bestämt. Jag är pressansvarig, så jag har en orsak att spamma Instagram och FB - eller, det är vad jag ska göra. I praktiken betyder det att jag springer runt och tar 1000 foton, mer eller mindre flyr från typer som fått lite för mycket alkohol i sig och sedan laddar över och publicerar bilder från mitt lilla skrymsle till arbetsplats. 


Jag har varit här sedan onsdag kväll. Innan det har jag renskrivit och haft huvudbry åt meningsbyggnader och dylikt med min korrekturläsare för nya novellen. Jag har städat, packat och ätit middag med min mor. Här i närpes går livet på, vi praktiskt taget bor på Grånne, och spenderar några timmar/dygn hos Kim för att sova lite. 


Nog har det varit roligt också, vilket det oftast också är. Helt bra bänd, och fler bra kommer att uppträda ikväll. Igår stack jag också iväg till Kvevlax en sväng för att fira bästa Sannah&Eino när de förlovat sig.  Nu en liten bildbomb åt er också innan jag ska ta min kamera och knäppa lite fler bilder. 


JA! Kul också att det var någon som ville låna mitt novell-häfte! Fast, jag har lite svårt att veta vem du är eftersom du inte skrev vem du var - jag har mina gissningar, men du kan väl rycka tag i mig när du ser mig? Great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar