27 oktober 2013

It's time to get you up to date

Jag tycker mig ana en tendens att jag gått och blivit en söndags-bloggare, och de flesta av de senare inläggen har varit "tema-inlägg". Scrollar ni neråt förstår ni vad jag menar. Men! Nu tycker jag att ni kan få en liten uppdatering om vad jag sysslat med på sistone.

En vacker torsdagskväll hade vi fest med socialpolitikerna - studeranden som professorer&doktorander. Vi hade först en debatt innan vi åt mat, diskuterade, planerade lite och hade allmänt skoj innan vi smög ut från Academill minuterna innan larmet for på kl 01.
Sedan blev det fredag och höstlov som det var tyckte mamma att jag skulle komma med henne och syster-yster på lunch. Sagt och gjort - det blev en riktigt härlig lunch på Il Banco med min familj. På kvällen sedan ringde en vän som tyckte att vi skulle göra egna hamburgare, och det blev fullt sjå i köket, men sjukt gott blev det och matkoman som kom efteråt var en självklarhet.
I tisdags var jag på Emerich Roth's föreläsning, och den kan ni läsa om i ett tidigare inlägg. I onsdags brummade jag sedan iväg till närpes för att agera fotograf och jobba lite inför den stundande julkonserten. Bilden ovan är förslaget till vår affisch - utan sär skrivningen förstås, men jag var tvungen att ta med denna eftersom särskrivning i min värld alltid hör till när man är i närpesien.
I fredags steg jag frivilligt upp kl 06.00 för att lyssna på Succémorgon, kalla mig galen att jag som inbiten natt-suddare stiger upp så tidigt för att lyssna på radio - men så var fallet. På kvällen blev det sedan dags att gräva fram den blåa ögonskuggan (visste inte att jag ägde något sådant) och benvärmarna för att åka på UPRISING - Back To the 80's!. Galet bra kväll blev det!
Igår, lördag, blev det att återigen åka till Sion, denna gång för den internationella samlingen Sing Out - en lovsångskväll som våra afrikanska vänner ordnat. Galet lång lovsångslista, och röj så som bara afrikanerna kan (t.ex. Mighty to Save raggae-style). Roligt sällskap hade jag också i teknikbåset så kvällen blev riktigt lyckad!

Just nu sitter jag sedan och försöker intala mig själv om att jag inte är sen någonstans. Har redan varit och skött media på ett möte i Sion, och om dryga timmen är det dags att åka på dagens andra möte - men denna gång är jag ledig! Nästan häftigt att jag är ledig så ofta nu - på gott och ont. Efter 11-mötet blev det också lunch med två av pastorerna och några andra som jobbat under första mötet.

Nästa vecka ska jag ge mig själv en spark i baken och komma igång med mitt kandidat-skrivande så att jag klarar 10-sidors deadlinen om någon ynka vecka. Önska mig lycka till! ..medan jag önskar er en fin-fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar