13 november 2013

40 days til Christmas

Sitter - som vanligt - och gör allt annat än att skriva på kandidaten som jag borde. Jag är inte bra på det här alltså. Lite självdisciplin tack! 

Sitter istället här och låter en film gå i bakgrunden medan jag skriver en novell, livs-filosofierar och drömmer mig bort på en vinterkryssning till Stockholm. Två nätter ombord M/S Grace och en dags julshopping i Stockholm med chill på mitt favorit-café. aah! Nåväl, drömma kan man ju alltid.

I övrigt har jag försökt få ordning på mitt liv igen inför några mer hektiska veckor framöver. Kanske just därför jag drömmer mig bort. På agendan står kandidat-skrivande då 10-sidors deadlinen just knackar på dörren. Annat som knackar på dörren är en veckas jobb på mitt favorit-eftis och en vecka i Närpes då julkonserten går av stapeln.

Sedan efter det börjar det kanske vara dags för julen att knacka på dörren - julklappar, levande ljus,  julmusik, julgranen, julfester, snön!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar