7 november 2013

Candlelight and writing

Berättade jag någonsin för er att jag under min feberyra fick för mig att möblera om? Kanske jag inte gjorde det. Anyhow - jag gjorde så i alla fall eftersom jag tyckte det var allt för tråkigt att ligga nerbäddad i sängen utan att kunna se på TV, så då tog jag förstås min 1,60cm säng och flyttade den från sovrummet till vardagsrummet och soffan till sovrummet. Så mycket bättre!

Sedan kanske det kan nämnas att det har lämnat så också i en vecka nu. Sängen är kvar i vardagsrummet, men soffan har kommit tillbaka - köksbordet fick flytta till sovrummet istället. Så gjorde jag för att jag och min LIFE hade filmkväll i tisdags och den här möbleringen var så mycket mysigare och bättre! ..och nu vill jag inte möblera tillbaka eftersom det är så mysigt - speciellt när man tänder ett dussin ljus runtom i lägenheten också. 

Sedan, ett tips till alla er som skriver kandidaten eller magistern: träffa din handledare, ofta! Haha! Jag menar, man skriver som ett fån just innan man ska träffa handledaren bara så att de inte tror att man inte gjort något alls sedan senast, och sedan när man kommer därifrån är man så inspirerad att man skriver massor efteråt. Inte så dumt om jag får säga det själv - och ja, ni kan ju gissa vad jag har gjort idag då. Jo, träffat min handledare efter att jag stressat som ett fån och innan jag satt och jobbade av ren inspiration. 

Duktig Amanda! *klappar mig själv på axeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar