26 januari 2014

Commuter

Som vanligt springer tiden iväg för mig, och just nu känns det som att jag på riktigt kan sätta mig ner och andas lite. Inga måsten för resten av kvällen och ingenstans man måste vara eller börja packa för att åka iväg nånstans lite senare. Dessutom är jag helt ledig imorgon, måndag!

De senaste, 10? dagarna - sedan jag senast uppdaterade - tycker jag att jag spenderat mer tid i Närpes än i Vasa. Jag har varit endast två hela dagar i Vasa och resten i Närpes. Kul har jag däremot definitivt haft och en hel del har jag/vi till och med fått gjort. Ska se om jag får dem listat här åt er: 

  • gick på kurs i krispsykologi - sjukt intressant!
  • hade Young-möte med största delen av ledarna
  • blixt-besök till Vasa på söndagen för att vara i Sion
  • spenderade varje morgon må-ons åt att härja med Kim i x-antal timmar varje "morgon"
  • åkt runt till sju olika lågstadier i Närpes och informera om Young
  • gjort budgetplan och andra roliga förberedelser inför Young
  • haft en fin onsdagskväll med finaste Sannah
  • studerat och skrivit vårens första tent
  • spontant fått träffa "Helsingfors-Edith" över en trevlig middag
  • firat att Kim fyllt år med party i Närpes
  • blivit bjuden på fin tack-middag av pastorerna i Sion med resten av department-ledarna

Säkert har jag glömt bort nåt. Men, mycket har blivit gjort och fått upplevas och speciellt kvällens tack-middag kommer jag att ta med mig ett bra tag framåt. 

Nu efter tre Närpes-helger kommer jag att förbli Vasa-bo ett bra tag framöver - nästa tur till Närpes är först 16.3 - om tre veckor. Det faktumet väcker faktiskt lite abstinens i mig efter att få vara i Närpes och träffa allt galet Närpes-folk - men jag tror det är bra att få lite distans. Plus att verkligheten kan se helt annorlunda ut. Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar