2 januari 2014

E X H A U S T E D

Slutkörd tjej här hej. Har så där ungefär räknat ut att jag sovit ungefär 24h på sju dygn. Plus att man då varit igång från senast halv 9 på moron å sen i princip full fräs hela dagen tills varierande tid efter midnatt beronde på vilken dag det varit. 

MVV startade, var och sedan så var det plötsligt över. Jag har ännu inte fattat att det varit nyår, bara fokus på att jobba och däremellan försöka ha lite kul med kollegorna/kompisarna för att kompensera all stress o.dyl. 

MVV har haft sina fina ögonblick, frustrerande ögonblick, rivande nervositets-ögonblick och stunder där man skrattat ihjäl sig. Jag har väldigt mycket att tacka mina kollegor och vänner jag umgåtts med denna vecka! Utan dem hade jag varit smått förstörd efter veckan. Nu bildbomb (klicka på bilderna för att se dem större) 

 Lördag morgon kickade vi igång tidigt (kl 08) och började roada
 På kvällen hade vi vårt första möte och jag fick också en av årets absolut mest hjärte-värmande gåvor. 
 På söndag var jag också några timmar i Sion för att hjälpa med förberedelserna inför deras nyårsfest, men sedan var det bara att dra sig tillbaka till MVV och fortsätta jobbet där. Sedan på måndag tog jag och min nattgäst för veckan - Emilia - eftermiddagen ledig för att strosa runt på stan, plus att jag hade en synundersökning. Och så blind jag varit utan att veta om det! Kära nån!
 Nyår kom utan att jag förstod det..teknik-gänget åkte ut på nyårslunch tillsammans innan det var förberedelser inför kvällen som gällde. Först kvällsmöte och sedan nyårsfesten! Galet bra, massor av skratt och massor av härjas och dansande vid tolvslaget! Galet nervös var jag också där under själva nyårsmötet, men för att säga det själv gick det bra. 
 Det blev natt-härjas, sprakastickor, fint folk och feelis
 Lunch med fint gäng på nyårsdan plus min ålänning jag fick träffa nån timme två eftermiddag medan hon var i Vasa. Dagens bästa var efter att vi skiljts åt och just kommit hem så ringer Magnus och meddelar att de fastnat i hissen. Var säker på att de skämtade, men när jag och Josefine kommer dit så stämde det! Där stod de då, fast i hissen i 30 min! Stackrarna, men roligt hade vi faktiskt också trots allt.  
 Idag har varit en riktigt krävande dag. Det var otroligt trögt att ta sig upp till att börja med, och när jag väl kom till variska där konferensen dök Kim aldrig upp - ljudteknikern, och vi måste börja mötet trots allt och jag som aldrig lärt mig helt det där med att mixa lyckades först inte få igång PA. När jag sedan ringer Kim ligger han och sover!! och då hade jag talat med honom tidigare. Arma unge!
Men, ingen större fara skedd, jag och med hjälp av två andra fick igång PA så när Kim senare anlände var allt chill. Choko fick vi tekniker som tack för fint jobb, och efter dagens möte var det rivning för hela slanten!
 Jag och Emilia roadade faktiskt bort alla 24 scendelar (nästan) helt själva så vi var stolta! Massa härjas även idag och några frustrationsämnen, men det goda har lyst över det sämre. Nu är det soffan som gäller hela kvällen och vi är som bäst inne på vår andra film medan vi egentligen halvsover. Imorgon tänker jag spendera hela dagen i soffan och se på x-antal filmer med Emilia - fint så!

Nu återstår bara artikelskrivande, två möten i Sion och sedan får jag efter söndagen äntligen sova ut! 
..och just det - GOTT NYTT ÅR alla fin-fina läsare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar