4 februari 2014

I come to You in pieces, so that You can make me whole

En del av mina "stalkers", som de själva kallar sig, har börjat klaga på det dåliga informationsflödet och tystnaden så jag tänkte att det kanske var dags för en uppdatering. 

Lever som bäst Vasa-livet. Har just börjat en lite lugnare vecka och ska försöka få några sidor nerplitade på min kand. Hittills har jag öppnat dokumentet, stirrat på det och sedan öppnat Facebook istället. Smått tragiskt faktiskt om jag ska vara ärlig, men jag jobbar på det!

Utöver det har jag hunnit träffa många fina människor, vikariera på mitt favorit-eftis, haft pappa&syrran över på middag, varit och simmat, skrivit diverse ansökningar och en artikel, haft LIFE och varit i Sion. Dels på UPRISING som mediaskötare, besökt Midas studio i Replot för att dokumentera inbandningen av nya skivan Sion kommer att ge ut (med endast egetskrivet material) vid påsk, samt varit på söndagsgudstjänst med dubbla uppgift. 


Där emellan har jag också njutit av sovmornar, sett mer än en säsong NCIS, haft en pyjamasdag och sett en och annan film. Allt för att försöka andas emellanåt också och inte bara ranta på i full fräs. Flera vänner börjar bli orolig över att jag ska bli utbränd eftersom jag klagat på att jag oftast känner mig så utpumpad. Men, jag försöker mitt bästa och är inte så orolig själv. Går det åt skogen får ni väl knacka mig på axeln senare, sätta armarna i kors medan ni skakar på huvudet och säger "I told you so..". 

Det ska poängteras, att jag trivs väldigt bra med alla uppdrag och allt vad jag nu håller på med även om jag verkar lite stressad och utpumpad ibland. Som sagt - mycket av det jag gör ger mycket mer än vad det kräver av mig. I slutändan i alla fall. När en "arbetsdag" är slut händer det faktiskt att jag somnar i soffan av utmattning så fort jag satt foten innanför dörren. Men det är en helt annan femma!

Duger det som uppdatering? Kul att höra att folk i alla fall läser min blogg och tack för all uppmuntran som kommit från olika håll och kanter! Det värmer oerhört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar