5 september 2014

Wind of change

Det har gått över en månad sedan ni senast fick en "läges-rapport", så jag tänkte att det kanske är dags. Lite mer levande har bloggen varit denna månad(?) med dessa texter jag satt upp. Jag skulle hemskt gärna vilja höra era reaktioner, tankar & åsikter angående dem - helt enkelt vad ni tycker! 

Galet mycket men samtidigt så lite har hänt sedan sist. Ska se om jag ens kommer ihåg allt. Jag kan lova att jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare nu när hösten kommit igång och jag ska börja få lite rutin in i vardagen igen. Vill man ha bättre uppdateringar rekommenderar jag twitter&instagram där jag är ganska aktiv. Men, nu först er uppdatering om vad som skett i augusti!


I slutet av det senaste inlägget kom det fram att jag bodde hemma hos mor pga. renovering och att jag just då befann mig i Närpes för att vara med och arrangera Rörrock! Här kommer nu lite bilder från det, och det var en väldigt intensiv vecka me mycke roligheter och jobb! Veckas höjdpunkt var definitivt när 3 av 4 musketörer mitt i allt kom & hälsade på och spenderade lördagskvällen på Grånne! Något av det finaste på så länge!

När augusti sen körde igång och jag kommit hem från Närpes hade vi härjade en hel dag ute vid krossen i Kuni och glömde allt som heter bekymmer&morgondag! Dessutom åt vi middag tillsammans och om jag inte minns helt fel så avslutade vi kvällen med film. Därefter blev det så småningom konstens natt och då härjade vi lite till! T.ex. hade vi picknick uppe på taket!

Jag har också jobbat vidare på mitt projekt även om det går långsammare än jag egentligen skulle vilja. Men med mycket stöd och uppmuntran, en stor hög inspiration och självdisciplin ska det väl nog gå bra!

Augusti är alltid en månad då "förändringens vind" verkligen blåser, och detta år mer än någonsin. Eller så känns det i alla fall. Mina ex-sambos flyttade nämligen denna månad till vårt svenska grannland för att påbörja studier och jag saknar dem ofantligt mycket! Tack och lov vetja för FB, twitter, insta och andra sociala medier! Det ordnades också en liten överraskningsfest åt Jossan. 

I samma veva som de packade sina saker fick jag klartecken att flytta tillbaka till lägenheten då värmen lagt sig lite och då fönstren i min lägenhet var bytta. Så, då fick jag börja reda högen av möbler som jag skuffat (i princip) in i köket för att ge byggubbarna tillräckligt med arbetsrum - vilket resulterade i att jag på samma gång möblerade om hela lägenheten! Så i mitten av augusti flyttade jag hem igen efter lite mer än en månad på vift - och jag spenderade en hel natt hemma innan jag igen åkte till Närpes på sommarens sista Grånne-helg och samtidigt fick stifta bekantskap med Kims nya busfrö - Alfons! 

Jag sätter ord på så mycket inom mig genom texter som finns här på bloggen, men även andra texter. Jag har hälsat på mor i Solv och fått se hur syrran stor-trivs i högstadiet!

Sedan har jag också tagit mig tillbaka in i redaktions-rollen efter lång "ledighet" då jag inte riktigt haft tid att åka på redaktionsmöten (har alltid krockat med annat) och sedan dålig skriv-inspiration. Men i slutet av augusti var det dags igen, denna gång i Jeppis!

Sedan har jag också haft andra spontana gäster, filmkvällar med vänner, varit ut på kvällspromenader, lunchat, varit ut och kört med vänner, varit servitör på ett bröllop, haft djupa konversationer, varit i kyrkan, skrivit, njutit av livet, haft spontan lovsångs-lunch första dagen i skolan, känt mig filosofisk, startat en ny Life-grupp, stor-städat min skrubb...och mycket mer! 

Sedan gick vi över till September och sommaren har susat förbi. Så, jag gjorde mig redo för att för första gången på tre år inleda ett skolår där schemat går från 9-17, fem dagar i veckan. Följde mitt tankesätt att "nya vägar kräver nya skor att gå i" också. Är nu alltså sådär "officiellt" medie-/masskommunikations-/journalistik- studerande och studierna inleddes den 3e. Jag har än en gång insett att ett väldigt intensivt och tungt år ligger framför men ser väldigt mycket fram emot det! Det roliga är ju att få göra nåt praktiskt för en gångs skull och dessutom tror jag vi har en väldigt fin klass! 

Ja, livet känns ganska bra just nu! Jag har vänner som jag den senaste månaden kommit ganska nära och de får mig att känna mig älskad på ett sätt jag inte gjort på länge. De överraskar mig konstant och den där rädslan att de ska tröttna&springa iväg börjar sakta sjunka undan. Jag har fått börja studera journalistik/media, vilket jag längtat efter! Jag trivs i min lägenhet, älskar min församling och har roliga saker på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar