13 april 2015

The one who's always been there is going away

Jag intalar mig hela tiden om att 'ja ska börja blogga oftare', men surprice! - nothing happens. Men sen det blev klart under påsken att jag ska ta mitt pick&pack för att bo på Åland i närmare tre månader. Då om någon gång måste jag väl blåsa liv i min annars livlösa blogg. 

Men - jag lovar ingenting. 

Måst erkänna att det på ett sätt känns väldigt bra att bara lämna allt här hemma och fara iväg. Kanske folk sko inse hur mycket man gör? Och framför allt kommer jag att inse vem som faktiskt kommer att sakna mig, vem man är viktig för osv. Man får ju bara hoppas att ens äventyr på annan ort int slutar i en tragisk uppenbarelse. 

Nu över till vad som hänt den senaste tiden. 
  • Vi har börjat filma vår dokumentär. Två veckor av slit, gnabb mellan grupperna, teknikstrul, stress och massa annat roligt. Oroa er inte, det har definitivt funnits guldkorn också!
  • En kväll spenderade jag också i Kuni-skogen tillsammans med tre andra för att filma en video till vår Chapel Night vi hade under påsken. 
  • Vi har firat påsk i Sion. En väldigt annorlunda men mycket lyckad påsk! Tre fantastiska möten och en påskmiddag som hette duga! (= matkoma x1000!)
  • Jag fick också tre fantastiska & flippade vänner över på påsksöndagen som överraskningsgäster. Vi flippade, skrattade och tystnaden ekade något katastrofalt efter att de tumlat ut genom dörren. Som jag saknat dem! 
  • Jag spenderade annandag påsk med middag hemma hos mamma och sedan tre fina timmar i en grill som sällskap åt min hårt arbetande vän. 
  • Jag beslöt mig för att åka till Mariehamn i sommar och igår (söndag) bokade jag tre av mina fyra båtresor till&från Åland. 
  • En onsdagkväll efter påsk fick jag också äntligen spendera en hel kväll med mina gamla sambosar! Det var en härlig kväll och jag var minst sagt motvillig att säga gonatt. Speciellt med tanke på att jag antagligen redan kommer att vara i Mariehamn när de kommer hem över sommaren.
  • Jag har även hunnit vara på bio hela två gånger! Fin-fint sällskap, bra filmer - varav den senaste var bäst! Insurgent - snart i min filmhylla. 
  • Utöver det kämpar jag vidare i vardagen och börjar känna ångesten inför min födelsedag om precis en vecka. Härligt! (not!)

 Här följer också några fler bilder från vardagen i Vasa just nu. Så, ha det bra tills nästa gång!





For whatever reason, I'm glad I'm able go away this summer. To see who really cares, you know?

#54dagarkvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar