2 april 2015

Time to make some decisions


Jag sitter just nu och planerar en annorlunda påsk i Sion. För första gången på 23 år ordnar Sion inget EC. Själv har jag ju knappt varit med en bråkdel av den tiden, men jag kan inte rå för att lite sakna det som hade blivit den 24:e påskfestivalen. 

Samtidigt är jag kluven. Det är skönt att inte ordna EC ett år, och hade vi ordnat EC hade jag ändå inte haft möjlighet att vara med. Det eftersom skolan är så hektisk att man e både sönderstressad och -pressad. Men det blir en annorlunda och spännande påsk i församlingen i alla fall!

Men livet fortsätter att dela mig i två. Jag är mitt inne i en stor debatt med mig själv angående sommaren och hösten. Vad ska jag göra? och Var ska jag vara? Två frågor som konstant drar mig i olika riktningar, drömmar som knackar på och valmöjligheter som får hjärnan att gå på högvarv.

Inom mig finns en liten röst som halvt i panik ropar "hjälp!" men ingen svarar. Folk jag talat med säger endera "följ ditt hjärta" eller "gör  det Gud vill att du ska göra" - men när jag förhoppningsfullt lyssnar efter svar på alla mina frågor möts jag av tystnad. 

Deadline: måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar