27 april 2010

Skrutt-Nisse, körkort, och körning

Hehe, nu har jag ett stycke körkort, och ett stycke bil: Skrutt-Nisse. Tycker väldigt mycket om Skrutt-Nisse, den har personlighet, karaktär. Mm, den e najs!

Igår hände inte så mycket egentligen, skola som vanligt, och min sista körlektion. Den gick rätt så uselt, eller kanske dåligt, men det var kanske lika bra, eftersom man blir lite mer skärpt då senare. Efter det sprang jag vidare till biblioteket med några böcker, in till fotografen för att ta passfoton, in till försäkringskontoret, via allkristet för att köpa en CD att ha i bilen, sedan till polisen för att ansöka om pass.

Idag gällde det. Uppkörning. Var i god tid vid bilskola, körde runt lite i stan för att "värma upp lite", sen ut till besiktningskontoret där jag dumpade av min bilskollärare och bytte honom till den kvinnliga besiktningsmannen. Ut på gatorna igen, talade en massa med henne, och hon var faktiskt riktigt trevlig. Tillbaka vid besiktningskontoret ungefär en halv timme senare. Resultat: ett körkort. Najs!

Bytte sedan tillbaka till min bilskollärare och körde tillbaka till bilskolan och skrev där ut mig. Synd egentligen, för nu för jag ju inte köra BMW nå mer. Hm, nå, jag får köra min Skrutt-Nisse, min bil. Tillbaka till skolan efter den lyckade uppkörningen. Efter skolan ska jag skjutsa S-M till smedsby, och medan hon är där en timme far jag vidare till veikars för att visa min bil, och köra förstås. Det är så arma najs att köra! Jag gillar. Efter veikars tillbaka till smedsby, in till stan, och sedan far jag ut till solf. Efter besöket hem-hem kör jag bara runt en god stund, ser olika ställen som jag bott på eller någon släkting bott på förr, och vad allting ser annorlunda ut nu än förr!

Hemma igen blir det skola, eller läsande inför tent. Sedan far jag och M-L ut och härjar lite. Via drive-in vid Hese, det är ju bara ett måste när man skaffat körkort! Kör sedan runt lite, ser var hon ska bo i sommar och jag visade henne var jag bott när jag var mindre/liten.

Min bil har karaktär, den är så arma najs! Blir nog riktigt bra att fara ner till Åbo med den om ca två veckor. Vill åka nu, bara för att få köra! Men först Purmo helgen före det, och nu i helgen blir det vörå inför SC.

Nu tentläsning, imorgon städning och lite mer körande.

1 kommentar:

  1. Stort grattis ti körkortet! Och till bilen som verkar hur härlig som helst; Skrutt-nisse! Ska hålla utkik efter dej på vägarna ;)

    SvaraRadera