2 maj 2010

En mycket fantastisk helg! Ge mig mer!! :)

Oj, vilken underbar helg alltså! Ge mig mer! Vill inte vara hemma just nu, vill tillbaka till teamet och bara njuta. Ja, har då för er som inte är insatta varit på en träningshelg inför Summer Challenge i Vörå, och träffat en stor del av teamet som kommer att fara ut fem veckor i Europa (balkan) och missionera. Ja, typ, vet inte riktigt hur jag ska förklara så att det inte börjar låta så stelt. Nåja, hade det så arma najs, och ser fram emot nästa träningshelg, och förstås sommaren.

Nåja, helgen började på fredagen med avfärd till Vörå, vi är två bilar som far med totalt sju personer. När vi kommer fram träffar vi ytterligare tre personer, plus att ytterligare en anländer senare på kvällen. Vi börjar med mat, och fortsätter sedan med lite lovsång och bön. Senare blir det "Story-Time", och hela kvällen avrundas med pizza.

Lördagen är riktigt najs, först undervisningspass på förmiddagen, en icke planerad paus efter lunch. Sedan lite mer undervisning och sedan "kvalitetstid". På kvällen tar vi oss alla fjorton (ytterligare två personer anländer under lördagen) ut till en rätt så liten villa, en kall villa. Underbar gemenskap, hade riktigt roligt trots kylan. Fin omgivning, och på tal om trotsande så trotsade nästan alla killar kylan och tog årets första dopp. Brr! Grillning och sällskapsspel stod på schema, typ, och allmän gemenskap. Gitarr är ett måste såna tillfällen. Kom än en gång fram till hur mycket jag gillar när folk spelar på en akustisk gitarr, riktigt najs!

Är allmänt slut när vi senare/sent på kvällen kommer hem igen, stupar i säng, och sedan tidig väckning. Söndagens förmiddag ser lika ut som lördagens, alltså undervisningspass. Eftermiddagen går åt till städning samt ett kort pass till med bön och förbön efteråt. Sedan kaffe och avfärd hemåt.

Helgen har då varit helt underbar, själva teamet är riktigt bra, och jag tror detta kommer att bli fantastiskt. Har fått mycket att tänka på, och förundras över hur olika vår egna historier är. Mycket att tänka igenom, men bara positivt.

Sedan när man kommer hem bär det snart av till Sion för gudtjänst, en ganska rolig sådan egentligen, eller jag tyckte om den, den blev på något sätt inte lika formell, stel. Visst, budskapet gick fram, allt var som det skulle med det och så vidare, men lite småtabbar här och där. Hm, jag tyckte om den. Mycket.

Efter mötet, när man egentligen borde fara hem och sova far man istället till brändö med ca 15-20 pers. på te-kväll. Igen kom gitarren fram, med sällskap av pianot och en annan gitarr som användes som trumma. Underbart. Najs att vara hemma igen också, med de "gamla" vännerna, men saknar nog de nya iallafall. Kvällen blev mycket trevlig med sång, gemenskap, musik och underbara människor.

Gillar otroligt starkt den position jag har i livet just nu. Stormtrivs. Ser även fram emot framtiden och sommaren och vad de håller för mig.
NU sova innan jag trillar i golvet av utmattning. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar