12 maj 2010

Roadtrip, Åbo och glädje

Hej igen! ett tag sedan sist nu, men har man fullt upp med skolarbete och dyl. så har man. Om vi börjar kort från söndagen: På söndagen for jag först till Solf för att fira mamma. Där blev det mat och tårta, fick även en hel del material till min scrapbook och mitt ena fönster på bilen fixades. Sedan for jag och syrran till farmor för att även fira henne i Gerby. Sedan skynda vidare till sion för att fara på gudstjänsten, och efter den var det nog bara att fara hem och läsa på den stundande tenten som var följande dag.

På måndagen hände inte så mycket, min mage sade upp sitt kontrakt, men senare under dagens lopp kunde vi komma överens och skriva ett nytt. Kvällen igen spenderades åt mera tentläsning, för på tisdag var det dags för nästa. Var även på cell, och fick ringarna bytta på bilen under tiden. Tisdagen igen var ganska så "normal" om det nu finns några normala dagar. Nåja, nu när man skulle tro att tentläsandet var över, så nehe, idag var det dags för ännu en tent. Packade även till en stor del klart inför helgens strapatser.

Nåja, äntligen onsdag, den sista tenten denna vecka är skriven, och nu är det bara sju vanliga skoldagar kvar. Hur normala de nu sen är när det börjar vara sista gången i alla ämnen är en annan sak men. Nåja, efter skolan far man hem till lägenheten för att packa det sista och städa och diska undan. Sedan, då vet ni bär det av mot Åbo. Jag och M-L beger oss iväg i skrutt-nisse mot Åbo. Riktigt härligt att köra, fast vägen var aningen enformig ibland. Hade lite kul på ett ställe när jag konstaterade att det hade varit två tank-bilar med varsitt släp framför mig, sedan jag med min lilla micra, och efter mig två fullstora bussar. Måste ha sett aningen roligt ut för de som mötte oss ;).

Nere i Åbo är det varmt, och inget behov av någon jacka, trots att klockan är efter åtta. Nåja, på Myllykeskus parkering träffar vi J efter lite strul med att hitta dit. Äter mat, och far sedan via flygfältet för att lämna av Js bil och sedan bär det av mot Js. Vi lämnade vid flygfältet en stund för att fota del fina solnedgången, och fick samtidigt se två flyg avgå. Najs.

Efter många skratt och nu med sjuka magmuskler efter så mycket skrattande en kväll som denna, är jag nu helt slut. Denna dag har varit vild, helt underbar och riktigt najs. Imorgon blir det mer härjas i Åbo, och jag tror det kommer att bli vilt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar