22 maj 2010

Sion, vänner och sommar

Det har nog inte hänt så mycket sedan sist, mest skolarbete. Men jag har nu faktiskt sedan sist fått mitt slutarbete renskrivet och inbundet, så nu har jag det helt klart. Njas. Sofi har också kommit hem över helgen. Hon kom igår till gårdagens ungdomssmöte, där jag höll min antagligen näst sista powerpoint före jag far iväg på team i sommar.

I skolan har det dels varit mycket, men ändå inte, ganska chill på en del lektioner eftersom det börjar vara sista för i år, och därefter har vi varit ute i det gröna på lektionerna. Sista jompalektionen på gymnasiet blev vandring ner till fängelseön, där vi blev bjudna på glass.

Igår var jag då i sion efter en liten paus, var inge förra helgen, och det kändes nog. Ungdomssamlingen var riktigt najs, och jag hade det riktigt bra. Idag har jag och Sofi varit ute på stan och skaffar lite kläder inför sommarens teamresa ner till Bosnien och Kroatien.

Nu ska jag snart fara till Kvevlax på klas/fest, och sedan imorgon blir det lite mer program än vad det har varit idag. Idag är det dessutom bara en vecka kvar av skolan, skolavslutning om en vecka. Jag måste flytta ut om en vecka. Hm, inte najs. Sedan efter att skolan har slutat börjar jag direkt med min praktik i en vecka samt två dagar, sedan tre dagar läger, arbete på sommarkonferensen i Jeppis på lördagen, och sedan läger från söndag 13.6 till onsdagen 16.6. Samma onsdag börjar SC, och årets team drar igång. Inte mycket ledigt med andra ord, men jag gillar det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar