18 maj 2010

teamhelg, åbo och sommar

Jaha, dags för uppdatering! Varning för lång uppdatering.. :)

På fredagen var jag ännu i Åbo en stund, cirka halva dagen. Tvättade bilen, gick omkring i stan, va på café, och lite sådant. Men sedan började klockan närma sig två, och jag var tvungen att börja bege mig mot Ekenäs. Gick faktiskt helt bra att köra ner dit helt själv, och fint landskap var det ju också, så det var inga bekymmer. Mycket varmt dock.

Framme i Ekenäs får jag träffa de teamare som inte var på förra träningshelgen, och nu var vi också nästan alla samlade. Vi chillade en stund, jag for och handlade med Julia L, Julia O och Lukke. När vi kom tillbaka blev det mat, och efter maten blev det lite information, lovsång och bön, samt tre pass med undervisning. Efter undervisningen blev det rusning för att så snabbt som möjligt få fram hockeymatchen som pågick. Senare före det blev sängdags for jag efter en madrass till Lukke från Hannas.

På lördagen blev det tidig väckning, kvart före sju. Dusch, frukost, och sedan bön och lovsång. Tycker att det är det bästa sättet att börja en dag, dessutom. Sedan blev det mer undervisning, lunch, lite mer undervisning, och sedan for vi iväg till ett annat ställe för att där öva lite mer praktiska saker. Några övade sång, andra drama, jag skulle själv vara i dramat, men eftersom vi var några personer korta från det dramat jag skulle vara med i gick Emilia och jag för att se och diskutera lite multimedia. En artikel fick jag också skriva. Senare traskade vi vidare till en pizzeria, men eftersom vi var aningen tidiga gick vi till en bänk där det blev foto-time av den dela av teamet som var samlat.

Sedan blev det pizza, efter pizzan blev det årets första glasstrut, och sedan for vi ner till stranden. På stranden spelades det dels kort, dels volleyboll, dels lästes det, solades eller bara allmänt chillande. Själv tog jag senare en promenad med Isabella längs stranden innan jag och fyra andra traskade tillbaka till kyrkan där vi sov. Väl där blev det lite diskussioner, men snart sökte sig jag och Axo mot sängarna. Men trots att vi var i princip först i säng, var vi väl nästan sist att somna (pga lite olika saker, dels flippande). Enormt roligt hade vi iallafall.

På söndagen blev det väckning en timme senare, och på dagens schema var det frukost, städning, bön och lovsång samt medverkan på en gudstjänst. Efter frikosten blev det då städning och packning. Sedan bön och lovsång innan vi packade bilarna och for till gudstjänsten. Efter gudstjänsten blev vi bjudna på mat, och sedan var den helgen i princip över. Innan jag startade för att fara tillbaka till åbo förde jag Jonas och Emilia till tåget, via en bankomat.

Tillbaka i åbo pluggade jag lite pedagogik, som vi skulle ha prov på på måndagen, medan jag vänta de på att Josefine och M-L skulle komma tillbaka från åland. Fia skulle också med mig upp till vasa, så innan vi (jag, M-L och Fia) startade for vi och åt pizza med Josefine. Körde hela vägen upp till vasa med en paus i björneborg. Ca tjugo över ett var vi sedan hemma igen, och då var det bara att börja läsa på pedagogik.

Har inte gjort så mycket annat sedan jag kom hem, skola, tenter, inlämningsuppgifter mm. samt somnade på soffan igår kväll. Nu mer skolarbeten, men man håller modet uppe, för nu är det bara fem "normala" skoldagar kvar (hur normala de blir när det börjar vara sista lektionen på året i de flesta ämnen), plus ännu tre ledarskapsdagar. Sedan blir det äntligen sommarlov med praktik (=läger och planering för läger) och sedan äntligen SC10!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar