12 augusti 2010

All I want is to worship You

Fast just nu går det inte så bra, inte alls faktiskt. Allt tack vare min underbara hosta, och därefter har jag nästan ingen röst. Speciellt ingen sångröst. Inte för att jag är så mycket till sångare annars, men nu låter det verkligen förfärligt när jag försöker sjunga. Men jag vill ju så gärna!

Min ihålliga hosta som vägrar ge med sig har även sett till att mina magmuskler nu är helt utpumpade och sjuka, men det verkar ju hostan inte bry sig om, så den bara fortsätter. Tortyr skulle jag säga. Så inte nog med att min hals tar kål på mig varje gång jag hostar ska nu min mage också försöka få livet av mig. Så nu har jag hostan, halsen och magen emot mig.

Nåja, jag hoppas det är över snart, och febern har faktiskt gett med sig nu verkar det som. Jag och tekoppen, som har varit min trogna kumpan de senaste dagarna är fortsättningsvis med i bilden och hjälper mig. Idag har vi hunnit med en massa dejter, och imorgon lär det bli fler.

Har spenderat de senaste två kvällarna ensam hemma med sällskap av filmen, tekoppen och datorn. Helt trevligt, många diskussioner med olika människor har jag haft, några mer givande än andra, några frambringade mer saknad än andra, och somliga frambringade en längtan. Jag tror denna höst kommer att bli riktigt bra! Jag ska försöka satsa på att vara social, och inte alltför bekväm. Jag vet ju hur lätt det är att bara lämna hemma i soffan och dega. Men denna termin ska jag verkligen ut och träffa folk! Plus att det kommer att bli några vändor ner till södra Finland för att träffa mina vänner där nere.

Jag ser fram emot att se vad hösten kommer att föra med sig för äventyr och utmaningar. Jag hoppas att jag kommer att fortsätta att växa som person, och att jag kommer att knyta nya vänskapsband, samt stärka de vänskapsband som knytits i sommar. Att se vad Gud har för plan med mitt liv, och förhoppningsvis få klart för mig vad jag kommer att göra om ett år.

Har spenderat största delen av kvällen att lyssna på lovsånger, tyvärr utan att sjunga med, eftersom min hosta och hals förhindrar mig. Men Gud är fantastisk och hans kärlek är större än vi någonsin kommer att förstå!


Oh, I'm running to Your arms
I'm running to Your arms
The riches of Your love will always be enough
Nothing compares to Your embrace
Light of the world forever reign

You are more, You are more
Than my words will ever say
You are Lord, You are Lord
All creation will proclaim
You are here, You are here
In Your presence I'm made whole
You are God, You are God
Of all else I'm letting go

My heart will sing
No other name
Jesus, Jesus

Forever Reign - Hillsong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar