16 augusti 2010

Fina människor och den stora flyttdagen

Har haft en riktigt bra helg! Mycket powerpoint i Sion, men sådant tycker vi bara om. Nog för att det har varit mycket att göra båda gångerna, lite strul och dylikt, men sådant får man ta, och jag njuter ju av det så.

Igår var jag då på dagen in till Jakobstad med mina ex-kämppisar för att äta lunch, och det måste vi göra igen tjejer! Det var riktigt najs, och många skratt och flipp-moments. Hade det fantastiskt, och efter lunchen gick vi till ett café och satt där en stund.

När vi senare kom tillbaka till Vasa, for jag snabbt hem för att hämta några papper, och sedan tillbaka till Sion för att ta sig an powerpointen. Inget program krascha då, som det gjort dagen före, men så bestämde det sig plötsligt att inte fungera när vi skulle rigga predikan från en annan dator. Även fast vi gjorde precis som dagen före, skumt. Nåja, efter ett tag fungarar det, och vi kan börja.

Ett kärt återseende av en teamare fick man också, så det är välkommet. Efter gudstjänsten for jag och fyra andra till subway, och därifrån hem till Edith där jag och Emppu lämnade nån timme innan vi kom på vad klockan egentligen var.

Idag är det då den stora flyttdagen, bilen står nästan färdigt packad på gården, och jag väntar bara på att tvätten ska bli klar, vilket den nog är vilken minut som helst nu. Så skolåret får sin början, jag flyttar tillbaka in till stan, och jag vet inte ännu var, men snart. Plus att man snart slipper denna tröga dator som borde pensioneras och får tillbaka "sin" mac. Najs.

Men nu far flyttlasset, och på återseende! Ha en fantastisk vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar