25 augusti 2010

Du är älskad

Skulle du vilja stå och stryka tunikor i fyra timmar? Utan paus. Det är i alla fall vad jag och min vän gjort idag. Det sorgliga är att vi inte ens är nära på färdiga än. Dessa tunikor och dylika kläder skall användas till en medeltida upplevelsedag, som vi treor håller på att fixa ihop. Det blir kul, men jag vet inte om det är så givande att stå och stryka i fyra timmar. Enformigt är det i alla fall. 

På kvällen drogs jag med till bowlinghallen som skolan hyrt, och bowlade. Vi hade det riktigt kul, och jag njöt. Flippade totalt på vägen hem. Skratt. Glädje. Min handled gillade kanske inte att vara och bowla, men det får man ta. Har även talat några av mina vänner i söder, och jag förvånas över deras förmåga att få mig på bättre humör, de får mig alltid att le. 

Telefonen har varit tyst idag igen, inget nytt, men lite annorlunda från helgen. Helgen verkar så långt borta nu, men den förde med sig mycket lärdom och kärlek. Jag såg att jag är älskad, precis som jag är. Skulle nog annars vara riktigt intressant att få höra vad andra har för bild av en, för jag kan slå vad om att min egen bild är mycket annorlunda. Förvånas över andras bild av mig, det är inget fel på den bilden, alls, men. Så ser inte jag på mig själv. Jag blir alltid glatt överraskad över andras bild av mig. Då återstår ju frågan; "Vem är jag?". 

Gårdagens uppenbarelse är fortfarande stark. Idag förstärktes den ytterligare, eller på kvällen snarare. Sommaren har satt sina spår, och jag har växt som människa. Jag är närmare Jesus än tidigare, och jag vilar i hans trygga famn. Han visar mig saker som jag inte sett förr. Han är min klippa, ingen kan ta hans kärlek ifrån mig. 

Funderar annars på att ta en tripp ner till södra delen av landet till helgen. Eller om vi säger så, någon försöker dra mig ner dit, och jag måste säga att det nog är lite frestande. Men jag får se. Inget är bestämt än, måste höra efter med lite fler, och sedan fundera på vad jag vill. Vilket kan vara svårt. Brukar inte riktigt veta vad jag vill.

Älskar mina vänner, och tackar dig för att du är precis den du är! Du är älskad och alldeles underbar. Tack för att du finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar