27 september 2010

‘Cause you know I’m here for you

En konstig dag om jag får säga det själv. Fast det har väl ganska många varit på sista tiden, så, inget nytt på den fronten inte. Idag har jag skrivit andra delen av studentprovet i modde. Skrev en uppsats på typ fem sidor om just bloggande. Satt nästan fyra timmar i salen, och sedan jag lämnat in provet for jag till skolan och chillade en stund. Såg även prao-eleverna kratta skolgården. Det var lite kul, men fint väder var det ju också, så det borde inte ha gått någon nöd på dem.

Kvällen har bara gått åt. Har varit och pantat lite från festen limsa-konsumtion, varit en sväng till sion, och sedan chillat med S. Vi har kollat film och dampat lite. Uppmuntrat vänner och skrattat. Det har varit bra. Det är skönt att skratta från hjärtat, och glädjen när man får glädja och uppmuntra ens vänner. Det är faktiskt något jag finner glädje i: att uppmuntra mina vänner. Som ett citat på min vägg lyder: "Människorna är till för varandras skull".

 Känns lite som om min fantasi har tagit slut. Eller fantasi kanske är fel ord, men jag kommer inte på något bättre just nu. Det är säkert studentskrivningarna som tagit kol på den. Jag kommer alltså inte på något att skriva. Men det har varit en bra kväll tycker jag. Mer än så har väl inte hänt. Egentligen. Eller, nu är studentskrivningarna klara för denna gång, och nästa först i februari. Woho. 

Find the time..
Take the time..
Make the time..
..to smile, to speak a kind word,
to recognize another person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar