28 september 2010

There's freedom in the shelter of the Lord

Håller på att bli förkyld. Illa. Skulle varken ha tid, eller någon som helst lust att bli sjuk nu. Nog för att man sällan vill bli sjuk. Fast ibland när man har riktigt mycket på gång så kan det vara skönt att varva ner, men då beror det ju på vilket sätt man tar det. Man kan halvt jobba ihjäl sig också, eftersom man ändå måste göra alla de där sakerna trots att man är sjuk. Hm. Men hur som helst är det ingen höjdare att ha snuva, huvudvärk och bieffekterna av snuvan. Vad skall man kalla det? Tjockt huvud? Ja, så får det bli idag. Alltså, ingen höjdare. Alls.

Det var en riktigt skön kväll igår alltså. Mera sådant. Aningen frustrerade var vi också lite allt emellanåt, men det får man ta, kul hade vi ju också, så det borde väl jämna ut sig. Typ. Ne, det var nog en riktigt bra kväll, men det sa jag redan. Idag fick vi två lediga timmar mitt på dagen, eftersom jag blev klar med en uppgift, och vi inte hade mer att göra. Spenderade mina två lediga timmar till att diska och chilla. Fick idag också veta att jag skall infinna mig i skolan kvart över sex nästa tisdag morgon. Gäsp. Hur sjutton skall det gå till? Nåja, på nå vänster skall det väl no fixa sig. Hoppas jag. 

Jag hoppas att jag inte måste ha prep. finska imorgon, jag menar det skulle vara ganska så onödigt. Vi läser ju prep. bara för att öva inför studenten, och nu är den skriven. Så enligt min logik måste vi inte ha prep. finska imorgon, men min logik är inte alltid rektorns logik. Rätt så sällan faktiskt. 

Kvällen har gått åt till cell, och sedan när jag kom hem blev det uppmuntran och diskussioner över nätet med vänner. Vänner långt borta, och vänner lite närmare. Det har varit en bra kväll, har väl inte haft så bra kontakt söderut som ikväll på länge. Det känns bra. Eller det känns åtminstone så. Som att det är bättre idag. 

Helgen tror jag också blir riktigt bra, bara den skulle kunna komma någon gång. Tre dagar skola kvar, och sedan på freda kväll blir det SFC (Super-FridayChurch), som blir grymt bra, och resten av helgen har jag faktiskt inte så stor koll på. Men de blir bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar