26 september 2010

Give me eyes to see more of who You are

Sov ganska så länge idag igen. Mycket på grund av den sena kvällen igår. Men det var en bra kväll, så jag skall väl inte klaga. Jag hade det trevligt, många vänner omkring en, och även de vänner som kanske inte var där fysiskt. Jag njöt. 

Idag har jag väl egentligen inte gjort så mycket, jag var hem-hem till mamma idag en sväng. Syrran var vild idag, vi har nog inte busat så mycket på länge, och jag insåg plötsligt att jag nog saknat det en del. Annars var det nog helt skönt att vara hem. Mat fick jag också, och det är ju nästan lyx att fara hem till mamma och äta, jag menar, nog i jämförelse med den mat man äter som fattig studerande. Och då får vi ändå bra mat i vår skola. 

Efter min vända hem-hem rusade jag vidare till sion för att förbereda powerpointen till dagens möte. Det gick väl helt okej, lite strul, men det ordnade sig, om ändå alla kunde komma till mig med alla sina ärenden i tid och inte just när mötet skall börja och man har en massa annat som skall göras. Morr. Det som kanske är det värsta är väl att man börjar bli van. Det borde ju inte vara så att de förväntar sig att vi kan fixa allt på två röda sekunder. Nåja, det finns saker att jobba på, och det betyder att vi bara kan göra/ändra saker och ting till det bättre. 

Resten av kvällen spenderades i soffan med S och våra datorer. En film kollades det även på samt en av Hillsongs dvd:n. Maten inför morgondages skrivningar är nästan klar, och jag njuter nog nästan av att det är sista skrivningen för denna gång. Nästa blir i februari. 

Livet är nog rätt så underbart ändå. Tack Jesus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar